فورج آلومینیومتاریخچه ای از فورج آلومینیوموایل دهه ۱۹۵۰ بود که برای اولین بار از آلومینیوم که فلز سبکی بود برای ساخت قطعات دوربین ها، دوچرخه ها و هم چنین تیوب ها استفاده شد. پس از ۱۹۶۰ از آلومینیوم به دلیل نسبت بالای استحکام به وزن برای ساخت قطعات خودرو استفاده شد. به عنوان مثال پیستون موتور های مسابقه ای از آلومینیوم ۴۰۳۲ در دمای ۴۰۰ درجه سانتی گراد، فورج شد. افزایش مقدار آلومینیوم فورج از حدود سال ۱۹۷۰ و پس از فورج چرخ های آلومینیومی شروع شد. امروزه قطعات آلومینیوم فورج عمدتاً در صنایع هوا فضا و خودرویی و بسیاری زمینه های دیگر مهندسی که شوک و تنش های ارتعاشی وجود دارد، استفاده می شوند. روش های فورج آلومینیومآلیاژ های آلومینیوم با همه روش های فورج رایج تولید می شوند؛ شامل فرجینگ قالب باز یا دستی (open-die (or hand) forging)، فورجینگ قالب بسته (closed-die forging)، آپست کردن-پرچ سازی (upsetting)، رول فورجینگ (roll forging)، فورجینگ اربیتال یا چرخشی (orbital (rotary) forging)، فورجینگ دورانی (spin forging)، مندرل فورجینگ (mandrel forging)، رینگ رولینگ (ring rolling) و اکستروژن پیشرو و پسرو. انتخاب روش بهینه فورجینگ برای یک شکل قطعه فورج، بر اساس شکل مطلوب قطعه فورج شده، پختگی طراحی شکل فورج شده و هزینه صورت می گیرد. در بسیاری موارد دو یا سه روش برای رسیدن به شکل مطلوب قطعه فورج شده و به دست آوردن یک سازه کاملاً شکل گرفته با هم ادغام می شوند. برای مثال به منظور آماده سازی آلیاژ و پیش شکل دهی فلز برای انطباق با قالب های بسته فرآیند بعدی و حفظ ماده ورودی، معمولاً فورجینگ قالب باز بر فورجینگ قالب بسته مقدم است (به ویژه زمانی که از استوک شمش ریخته گری شده استفاده می شود). مراحل فورج آلومینیوم
فرآیند فورجینگ آلومینیوم
|
© حقوق کپی برداری برای شرکت سپهر پیشگامان صنعت پرشین محفوظ می باشد . طراحی و برنامه نویسی توسط طراحی و توسعه وب سایت صبا
|